sant jaume d'arties

 

NAUT ARAN -  la Vall d'aran


 


A simple vista sembla una construcció d’origen romànic tot i que presenta components de construcció posterior com les finestres, les portes d’entrada i la teulada.

Petita església de planta rectangular d’una sola nau amb l’absis semicircular.

La porta que se situa a la banda de migdia està formada per dues planxes metàl·liques i està emmarcada amb llinda i brancals de fusta. A aquesta mateixa façana hi ha tres obertures de petita mida. Al costat de ponent està reforçada amb un llarg contrafort i cobert amb un embigat que sosté una teulada de llicorella.

La coberta de bigues de fusta sostenen una volta de doble vessant. El parament de l’edifici està arrebossat i emblanquinat a excepció de la façana oest que és de maçoneria.

A l’interior hi trobem l’altar realitzat en pedra i amb el mobiliari de fusta. A l’interior de l’absis resten unes pintures de les quals desconeixem la procedència.

(...)

LLEGIU TOT EL TEXT A:

https://invarquit.cultura.gencat.cat/card/37170

 



ACCESSOS (Cliqueu sobre el mapa de la dreta per més detall)


Data de la fotografia:  

agost de 2024

Coordenades:

Decimals: 42.703797, 0.859467

Sexagesimals: 42°42'13.7"N 0°51'34.1"E

 

Enllaços:

https://www.nautaran.org/ca/naut-aran/arties/

https://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=10680

https://ca.wikiloc.com/rutes/a-peu/espanya/catalunya/arties

https://ca.wikiloc.com/rutes/senderisme/espanya/catalunya/arties


  TORNAR A ROMÀNIC

2354

 

© Col·lectiu Obaga 2007-2026 -´Darrera actualització: diumenge, 14 / de juny / 2026